Jag har svaret!

Jag brukar fråga mig själv varför jag jobbar på ett iskallt ställe, oftast utomhus, dåliga tider, tungt jobb osv...? Mina händer frös nog sönder minst 2 gånger idag. behöver kanske inte nämna att sommaren är de tvärt om. varmt som in i helsike, svettigt..men med en härlig solbränna!..brukar bara svara mig själv att jag behöver pengar eller nått. Sen kommer det dagar som denna. Det kommer 15 glada och helt underbara ungdomar (mellan 6-15 år) till stallet och vill bara göra de dom tycker om och träffa kompisar. Vissa är ju asballa! Tiden står ju stilla när man är med dom. Allt är kul och man tänker aldrig negativt om nått. (okej en del är riktiga snorungar...men de tillhör ju!) Jag har nog insett att jag är som gladast på jobbet just nu. träffa massa människor o bara få vara social! tacktacktack alla som gör mina dagar såhär roliga!
Jag kan nog stå ut med halmstad ett tag till ändå....=)
Nu har vi för första gången helt fullt i kurserna med, det har hjälp med allt slit genom åren...!

En unge på 7 år sa till mig
: Linn, hur många barn har du?
Jag: Humfp, inga jag är bara 19 år....
Hon svarade: Men det finns ju jättemånga här som du kan få!
Jag knäckte mig, så gulligt!

Nu håller jag på o göra mat, man blir hungrig av att vara ute hela dan...

Kommentarer
Losan

Tjusig blogg du har!

Kika gärna in på min också! (:

2009-01-08 @ 12:24:58 URL: http://losan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback